Rejestr klientów hesburger: polityka prywatności

Rejestr klientów hesburger: polityka prywatności

Grupa Hesburger zobowiązuje się do ochrony prywatności swoich klientów. W niniejszej polityce prywatności wyjaśniamy, w jaki sposób Burger-In Oy i inne spółki należące do Grupy Hesburger w UE i EOG (zwane dalej "Hesburger" lub "my"/"nas") przetwarzają dane osobowe swoich klientów (zwanych dalej "Klientem"/"Klientami").  Dane osobowe to dane, na podstawie których można zidentyfikować Klienta, takie jak imię i nazwisko oraz numer telefonu.

1.  Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Dane osobowe przetwarzamy na przykład wtedy, gdy otrzymujemy informacje zwrotne od Klienta lub gdy Klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym Hesburger. Przetwarzanie danych osobowych naszych Klientów Klubu Bonusowego opisujemy w odrębnej polityce prywatności ("Polityka prywatności Klubu Bonusowego"), z którą można zapoznać się za pośrednictwem aplikacji Hesburger lub w sekcji Klub Bonusowy na stronach internetowych Hesburger.

Dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie zgody Klienta, umowy zawartej z Hesburger, naszego obowiązku prawnego lub prawnie uzasadnionego interesu.

Dane osobowe przetwarzamy wyłącznie w zakresie, w jakim jest to konieczne do następujących celów użytkowania:

  • Zarządzanie i rozwijanie relacji między Hesburger a klientem.
  • Rozpatrywanie opinii klientów i odpowiadanie na nie (kryterium przetwarzania: uzasadniony interes)
  • Rozpatrywanie i odpowiadanie na wnioski kredytowe lub reklamacje (kryterium przetwarzania: obowiązek prawny)
  • Organizowanie losowań i konkursów, przekazywanie nagród i publikowanie nazwisk zwycięzców zgodnie z zasadami konkursu (kryterium przetwarzania: uzasadniony interes)
  • Dostawa i przetwarzanie zamówień złożonych w sklepie internetowym (kryterium przetwarzania: obowiązek prawny)
  • Rozwijanie stron internetowych, analiza wykorzystania i kierowanie marketingu (kryterium przetwarzania: zgoda). Więcej informacji na temat plików cookie używanych przez Hesburger można znaleźć w naszej "Polityce plików cookie".

Jako warunek wstępny przetwarzania, uzasadniony interes opiera się na przepisach prawa, a jego stosowanie wymaga niezwykle dokładnego uwzględnienia interesów i praw osoby, której dane dotyczą. Prawnie uzasadniony interes odnosi się do przetwarzania, które jest istotnie związane z działalnością administratora i co do którego Klient może racjonalnie założyć, że należy do sfery tej działalności.

Dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie w ściśle określonych celach. Na podstawie danych osobowych podanych przez Klienta, Klient nie może być np. nagabywany marketingiem bezpośrednim bez wyraźnej zgody Klienta, ani jego dane osobowe nie mogą być przetwarzane w sposób naruszający warunki niniejszej polityki prywatności. 

2. Jakiego rodzaju dane dotyczące mnie są gromadzone i jakie są ich źródła?

Dane są zbierane bezpośrednio od Klienta, gdy Klient kontaktuje się z Hesburger, na przykład w celu przekazania opinii lub wzięcia udziału w konkursie, lub gdy Klient składa zamówienie w sklepie internetowym Hesburger. Dane te obejmują imię i nazwisko Klienta, adres, adres e-mail, numer telefonu, numer członkowski Klubu Bonusowego Hesburger, informacje o losowaniu i odpowiedzi na konkurs, zgody, dane kontaktowe odbiorcy karty podarunkowej oraz wiadomości dla odbiorcy karty podarunkowej.

Dane są również gromadzone w związku z korzystaniem z Usługi. Gdy Klient składa zamówienie w sklepie internetowym Hesburger, dane zakupu Klienta (np. czas zamówienia i informacje o płatności) są przechowywane w rejestrze. Podczas korzystania ze strony internetowej Hesburger gromadzone są dane użytkownika, takie jak adres IP, informacje o przeglądarce i czas korzystania.

3.  Kto przetwarza dane osobowe?

W Hesburger dane osobowe są przetwarzane przez pracowników, których zakres obowiązków obejmuje utrzymanie i zarządzanie Usługami. W celu rozpatrzenia sprawy dane mogą być przekazywane w ramach Grupy Hesburger.

Przetwarzając dane osobowe, korzystamy również z usług stron trzecich. Wymagamy, aby dane były wykorzystywane wyłącznie do realizacji celów użytkowania opisanych powyżej.

Dane są przekazywane następującym podmiotom spoza Hesburger:

  • Dane są przekazywane franczyzobiorcom Hesburger zaangażowanym w działalność biznesową Hesburger. Takie dane obejmują opinie klientów i wnioski kredytowe. Pełne nazwy i dane kontaktowe franczyzobiorców Hesburger są podane na stronach internetowych Hesburger w powiązaniu ze szczegółami każdej lokalizacji.
  • Dane są przekazywane dostawcom usług, którzy są odpowiedzialni za utrzymanie i rozwój usług IT w Hesburger.
  • Dane dotyczące sklepu internetowego są przekazywane dostawcom usług pośrednictwa płatności i dostawcom usług transportowych.
  • Jeśli jest to konieczne ze względu na przepisy prawa, regulacje lub żądania prawne lub w celu prowadzenia dochodzenia w sprawie przestępstwa lub dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych, dane są przekazywane organom ścigania i innym organom.
  • Dane są przekazywane firmom ubezpieczeniowym w celu rozpatrywania roszczeń odszkodowawczych.
  • Dane mogą zostać przekazane nabywcy przedsiębiorstwa w przypadku przejęcia lub fuzji przedsiębiorstwa.

4.  Przekazywanie danych do państw trzecich, środki zabezpieczające dotyczące przekazywania danych

Hesburger korzysta z usług podwykonawców w zakresie przetwarzania danych osobowych i w tym kontekście dane są również przetwarzane poza Unią Europejską (UE) i Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). Jeśli dane osobowe są przekazywane poza UE lub EOG, zapewniamy odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, na przykład poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.

5.  Ochrona danych

Hesburger stosuje środki techniczne i organizacyjne, aby zapobiec nieuprawnionemu wykorzystywaniu, przekazywaniu, usuwaniu lub innemu przetwarzaniu danych osobowych, które może zagrozić bezpieczeństwu danych. Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej. Korzystanie z rejestru, zmiana danych i przetwarzanie odbywa się wyłącznie przy użyciu wielopoziomowej identyfikacji użytkownika za pomocą zaszyfrowanej aplikacji. Z rejestru mogą korzystać wyłącznie wyznaczone osoby odpowiedzialne za utrzymanie systemu i zarządzanie nim. Dane rejestru są chronione przed dostępem z zewnątrz, a korzystanie z rejestru jest monitorowane.

6.  Jak długo dane są przechowywane?

Dane są przechowywane w następujący sposób:

  • Opinie klientów i wnioski kredytowe: Dane są usuwane po upływie jednego (1) roku od daty przesłania opinii przez Klienta. Dane mogą być jednak przechowywane przez dłuższy czas, jeśli istnieje ku temu uzasadniony powód, np. kredyt udzielony na podstawie opinii klientów, rekompensata za szkody lub inny powód prawny.
  • Informacje na temat uczestników losowań i konkursów: Dane są usuwane po skontaktowaniu się ze zwycięzcą i przyznaniu nagród.
  • Dane osobowe sklepu internetowego i dane transakcji: Dane są przechowywane tak długo, jak jest to konieczne, zgodnie z przepisami dotyczącymi rachunkowości i ochrony konsumentów.
  • Dane strony internetowej: Szczegółowe informacje dotyczące okresów przechowywania plików cookie są dostępne w naszej odrębnej "Polityce dotyczącej plików cookie".
  • Inne dane klienta: Dane są przechowywane tak długo, jak jest to konieczne do przetwarzania danych w jednym z wyżej wymienionych celów.

7.  Wspólne administrowanie danymi z Facebookiem

Gdy Hesburger prowadzi strony społecznościowe na Facebooku, współadministratorami danych użytkowników stron Hesburger są Hesburger i Facebook Ireland Limited. Facebook przetwarza dane osobowe zgodnie z własną polityką prywatności dostępną pod adresem www.facebook.com/privacy/. Facebook jest przede wszystkim odpowiedzialny za zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony danych oraz za zapewnienie bezpieczeństwa danych i praw osób zarejestrowanych w jego serwisach. Hesburger przetwarza dane w oparciu o uzasadniony interes.

Za pośrednictwem Facebooka Hesburger uzyskuje dostęp do publicznych danych zarejestrowanego użytkownika Facebooka, takich jak dane dotyczące nazwy użytkownika i zdjęcia profilowego. Przetwarzamy te dane wyłącznie do własnych celów, takich jak informowanie użytkownika o nowych produktach i usługach oraz w celach marketingowych, otrzymywanie opinii klientów, kupowanie reklam od Facebooka i mierzenie zasięgu reklam.

8.  Informacje o automatycznym podejmowaniu decyzji (profilowaniu)

Hesburger nie angażuje się w automatyczne podejmowanie decyzji, takie jak profilowanie, w oparciu o rejestr klientów Hesburger.

9.  Prawa klienta

Klient może skorzystać z wymienionych poniżej praw, kontaktując się z Hesburger pocztą tradycyjną lub elektroniczną.

Prawo dostępu do danych

Klient ma prawo wglądu do swoich danych w rejestrze.

Prawo do żądania sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych danych

Klient ma prawo zażądać poprawienia nieprawidłowych lub niekompletnych danych.

Prawo do usunięcia danych

Klient ma prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych z rejestru Klubu Bonusowego ("Prawo do bycia zapomnianym"). Na żądanie Klienta Hesburger dołoży wszelkich starań, aby usunąć dane bez zbędnej zwłoki, z wyjątkiem przypadków, w których istnieją powody prawne odmowy usunięcia danych. 

Prawo do ograniczenia i sprzeciwu wobec przetwarzania danych

Klient ma prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych i wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Po złożeniu wniosku przez Klienta Hesburger nie może już przetwarzać danych osobowych Klienta, chyba że istnieje prawny powód przetwarzania.

Prawo do przeniesienia danych z jednego systemu do innego

Klient ma prawo do otrzymania swoich danych osobowych w ustrukturyzowanej i powszechnie używanej formie, w której klient może przekazać dane innemu administratorowi.

10.  Prawo do złożenia skargi

Klient może wnieść skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych do właściwego organu w swoim kraju zamieszkania. Szczegółowe informacje na temat krajowych organów ochrony danych można znaleźć tutaj: http://ec.europa.eu/newsroom/article29/item-detail.cfm?item_id=612080.

11. Kto jest administratorem danych osobowych i gdzie można się z nim skontaktować?

Administratorem danych jest Burger-In Oy.

Zapytania dotyczące rejestru można kierować pocztą tradycyjną lub elektroniczną na adres:

PolBurger Sp. Z o.o.
c/o Burger-In Oy
Linnankatu 34
20100 Turku, Finland

privacy@hesburger.fi